Co znaczy poligrafia i nie tylko!

Dodane: 25-06-2016 12:07
Co znaczy poligrafia i nie tylko! Naklejki to jeden z mnóstwa produktów poligraficznych, mają one wiele rodzajów np. plomby gwarancyjne void. Możliwości druku jest coraz więcej , a firmy oferują coraz lepsze ceny. Materiały poligraficzne.

Encyklopedia o offsecie bezwodnym

Offset bezwodny ? rodzaj druku offsetowego, w którym forma drukowa nie jest zwilżana środkiem zwilżającym, tj. wodą z dodatkami. Do druku bezwodnego stosowane są specjalne formy drukowe (formy silikonowe) i specjalne farby cechujące się wysokim napięciem powierzchniowym. Offset bezwodny eliminuje problemy pojawiające się w offsecie klasycznym związane z kontaktem roztworu zwilżającego z farbą drukową (emulgacja farby, utrata połysku farb metalicznych) oraz z podłożem (zawilgocenie podłoża drukowego). Umożliwia też grubsze niż w offsecie klasycznym (tj. ponad 3,5 ?m) nałożenie farby ze względu na stosowanie specjalnej formy drukowej (analogia do wklęsłodruku). Jednak koszty druku i problemy technologiczne sprawiają, że w druku offsetowym zajmuje on stosunkowo niewielką przestrzeń niszową (np. zadruk powierzchni niechłonnych)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Offset_(poligrafia)


O drukarni w Wikipedii

Drukarnia ? zakład produkcyjny zajmujący się wytwarzaniem różnorodnych wyrobów poligraficznych. W szczególności mogą to być gazety i czasopisma, broszury i książki, jak również szereg druków akcydensowych łącznie z opakowaniami. Drukować może zarówno na masową skalę, jak i druki spersonalizowane, czyli takie, gdzie każda kopia jest unikalnym egzemplarzem. Poszczególne drukarnie mogą zajmować się tylko samym zadrukiem podłoża, jak również wykonywać czynności introligatorskie, przez co wytwarzać nawet gotowe wyroby poligraficzne, a więc oprawione i ewentualnie uszlachetnione, oraz przygotowane do dystrybucji. Zazwyczaj jednak nawet w najprostszej drukarni wykonywane są wstępne czynności introligatorskie, natomiast w rozbudowanych zakładach część introligatorska może stanowić nawet większą część zakładu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Drukarnia


Marketing na kolorowo

Wszyscy lubią kolorowe czasopisma czy ulotki. Jak jednak wyglądałby świat marketingu i reklamy gdyby nie druk i poligrafia? Dzisiaj produkuje się takie rzeczy na masową skalę, nakłady są coraz większe, bo i zapotrzebowanie cały czas rośnie.

W dzisiejszych czasach nie ma firmy, która choć raz nie skorzystałaby z usług drukarni- ulotki, wizytówki czy mały banner, to niemal standard dla każdej firmy. Od tych małych po te duże ? wiadomo, że na inną skalę. Jednak dalej można spotkać źle oznaczone czy nie wypromowane marki, przyczyną tego może być właśnie brak inwestycji w drukowanie materiałów reklamowych.