Części samochodowe - zamienniki czy oryginały?

Dodane: 21-07-2016 11:55
Części samochodowe - zamienniki czy oryginały? Silnik krokowy

Jak działa silnik tłokowy?

Silnik spalinowy tłokowy ? silnik cieplny o spalaniu wewnętrznym, w którym energia eksplozji spalanego paliwa zamieniana jest w energię mechaniczną1. Spalanie mieszanki odbywa się w komorze spalania. Skonstruowanie pierwszego spalinowego silnika tłokowego datuje się na 1860 rok, jego konstruktorem był Étienne Lenoir1.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy


Jak ograniczyć ryzyko awarii samochodu?

Czy chciałbyś, by Twój samochód nagle odmówił posłuszeństwa? Często dzieje się tak, gdy jesteśmy w podróży lub akurat spieszymy się na ważne spotkanie. Czy można uniknąć takich sytuacji? Oczywiście, że tak! Jedyne, co należy w tym celu zrobić, to dbać o sprawność naszego pojazdu i regularnie monitorować jego stan. Jeśli posiadamy odpowiednią wiedzę, możemy sprawdzać to samodzielnie, ale jeśli nie mamy o tym pojęcia, z łatwością znajdziemy specjalistę, który zrobi to za nas. Takie usługi oferuje wiele warsztatów oraz zakładów mechanicznych, a wystarczy jedynie umówić się na wizytę i zaprowadzić swoje auto na przegląd. Taka prosta czynność zapobiegnie wielu problemom.


TÅ‚ok w silniku spalinowym

Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem.

Tłok spełnia wiele zadań:

uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni),
przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego,
prowadzi górną część korbowodu.

W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy. Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji. Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego. Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)