Czym i gdzie naprawiać auto?

że posiadają największą pewność, że nowe samochody będą sprawnie działały. Jednak wiele osób sięga także po starsze samochody. Dotyczy to także bardziej zabytkowych samochodów, które trzeba dobrze przygotować przed ponownym ich uż

Czym i gdzie naprawiać auto?

Sprzedaż starych samochodów

Kupowanie samochodów wciąż cieszy się największą popularnością wśród pasjonatów motoryzacji. Najczęściej sięgają oni po nowe samochody z uwagi na to, że posiadają największą pewność, że nowe samochody będą sprawnie działały. Jednak wiele osób sięga także po starsze samochody. Dotyczy to także bardziej zabytkowych samochodów, które trzeba dobrze przygotować przed ponownym ich użyciem. Takie samochody mogą stać prawdziwą dumą pasjonata motoryzacji, który chce czymś odznaczać się pośród innych użytkowników dróg. W razie ograniczonej ilości środków finansowych można sięgnąć po samochód używany. Tego typu samochód, jeżeli nie jest za bardzo zniszczony, na pewno może służyć swojemu nowemu właścicielowi przez kilka lat.


klockowe ? opony z wydatnym bieżnikiem

klockowe ? opony z wydatnym bieżnikiem przypominającym nieco vibram. Są powszechnie stosowane w rowerach górskich i samochodach terenowych. Jest ich bardzo wiele odmian: od tzw. semi-slicków ? mających w miarę gładką powierzchnię czołową i duże klocki na brzegach, co jest rodzajem kompromisu między oporami toczenia i przyczepnością przy jeździe w terenie o zmiennym rodzaju podłoża, po opony błotno-piaskowe ? mające bardzo wydatne i dość rzadko rozmieszczone klocki, których zadaniem jest "wgryzanie się" w grząskie i mokre podłoże, i które charakteryzują się bardzo dużymi oporami toczenia na bardziej twardych podłożach. W rowerach przy tym rodzaju opon często stosuje się inny bieżnik w oponie na koło przednie i tylne.

Kolcowa opona rowerowa domowej produkcji.

kolcowe ? opony z metalowymi kolcami, które służą do jazdy po śniegu i lodzie. W rowerach górskich są one też dość często stosowane do zjazdu również w sezonie letnim. Rowerzyści majsterkowicze robią je sami z odpowiednio dobranych blachowkrętów i starych lub specjalnie kupionych opon.
deszczowe ? opony ze specjalnie dobranym wzorem bieżnika zapewniającym bardzo wydajne odprowadzanie wody spod koła i zabezpieczającym przed poślizgiem.
błotno-śniegowe ? opony wykonane zazwyczaj z bardziej miękkich gatunków gumy, zaopatrzone w specjalnie wyprofilowany bieżnik zapewniający dobrą przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym.
nordyckie ? opony przystosowane do jazdy w bardzo zimnych warunkach (w Polsce używa się też nazwy opony lodowe). Najbardziej popularne są w Rosji i państwach skandynawskich. Opony lodowe są również powszechnie używane w Kanadzie, gdzie są to po prostu opony zimowe5, ze względu na to iż są przeznaczone do jazdy w temperaturach poniżej -10°C6, zwykle występujących zimą na większości obszaru Kanady. W stosunku do opon zimowych bieżnik posiada budowę kierunkową oraz więcej lameli, które są gęściej umiejscowione. To pozwala na lepszą trakcję na lodzie i śniegu7.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna


Chevrolet Aveo II

Chevrolet Aveo II ? następca modelu T200/T250. Jest produkowany od 2011 roku w wersji sedan i hatchback. W Ameryce Płn. jest oferowany pod nazwą Sonic, a w Australii jako kolejne wcielenie modelu Barina marki Holden.
Chevrolet Aveo T300 w wersji sedan
Wyposażenie

Chevrolet Aveo oferowany jest w pięciu wersjach wyposażenia:

LS
LS+
LT
LT+
LTZ

Auto seryjnie wyposażone jest m.in. w czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, tempomat, radio CD/MP3, elektryczne szyby przednie oraz systemy ABS, BAS, TCS, HSA, ESC. Klimatyzacja jest dostępna seryjnie od wersji LT.
Silniki

Dostępne są cztery silniki benzynowe ? o pojemności 1,2 l i mocy maksymalnej 70 KM lub 86 KM, 1,4 l 100 KM i 1,6 l 115 KM oraz dwa silniki Diesla ? o pojemności 1,3 l i mocy maksymalnej 75
Spalanie

Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5. Najmniej CO? emituje silnik Diesla 1.3/75 ? 97 g* na kilometr. Silnik ten, podobnie jak jego mocniejsza, 95-konna odmiana, wyposażony został w system Start&Stop, dzięki czemu na 100 km średnio spala w cyklu mieszanym zaledwie 3,7 l* oleju napędowego.

* ? dane dotyczą wersji sedan; średnie spalanie wersji hatchback to 3,8 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO? wynosi 99 g/km

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Aveo