Kilka słów o taksówkach

do poznania oraz wpisać go sobie koniecznie przed wyjazdem.Podróż za granice w taksówceZdarza się, że musimy (lub chcemy) wybrać się gdzieś dalej za granicę, w takim przypadku oczywiście w grę wchodzi jedynie samolot.

Kilka słów o taksówkach Transport w nieznanym nam mieście bywa uciążliwy, a kiedy mamy ważne biznesowe spotkanie nie ma czasu na poznawanie rozkładu komunikacji miejskiej. Warto mieć numer na oraz wpisać go sobie koniecznie przed wyjazdem.

Podróż za granice w taksówce

Zdarza się, że musimy (lub chcemy) wybrać się gdzieś dalej za granicę, w takim przypadku oczywiście w grę wchodzi jedynie samolot. Niestety większość naszych krajowych lotnisk nie obsługuje lotów bezpośrednich do odległych krajów, a sąsiednie kraje maja lotniska posiadające bezpośrednie, lub krótsze połączenia. Należy dobrze poszukać lepszych możliwości transportu, a skoro o tym mowa to warto pomyśleć o wzięciu taksówki za granicę.

Taki transport z Polski na lotnisko powiedzmy w Niemczech to koszt kilkuset złotych, ale jednak, gdy w perspektywie mamy tańszy bilet lotniczy i krótszą podróż to jest to opcja warta zastanowienia się. Dodatkowo podroż taką taksówką długodystansową jest dość wygodna i przyjemna, więc jest to pewien argument, dlaczego nie wybrać autobusu.


Taksówka nie tylko do miasta

Taksówką nie jeździ się jedynie po mieście, jak mogłoby się wydawać. Często zdarzają się również trasy między miastami, albo na lotniska. Z przejazdem na lotnisko to jest to o tyle korzystne, że jest mała szansa, że spóźnimy się na nasz lot. Zapłacimy też znacznie mniej niż za postawienie swojego auta na parkingu pod lotniskiem, zwłaszcza gdy wyjeżdżamy na długo.

Dużo kursów jest też pomiędzy lotniskami, albo na lotniska zagraniczne, wynika to z kilku faktów. Nie każde lotnisko obsługuje dane kierunki i trzeba znaleźć sobie transport na inne lotnisko- czyli lot z przesiadką. Dużo ludzi wykupuje przejazdy na zagraniczne lotniska, np. w Berlinie, które obsługuje znacznie więcej lotów niż nasze lotniska.


Firma beardmore- stare, dobre taksówki

Beardmore Motors Ltd. ? dawne brytyjskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją samochodów. Istniało w latach 1919 - 1966.

...

Skoncentrowano się na montażu samochodów osobowych oraz taksówek. Pierwszy model 11/4 wyposażono w czterocylindrowy silnik o pojemności 1486 cm3. Zastąpiono go w 1923 roku modelem 12/30 z silnikiem o większej mocy 1854 cm3. Na bazie 12/30 stworzono wersję Super Sports. Prędkość testowano na torze Brooklands.

W 1925 roku zamknięto zakłady w Anniesland i przeniesiono produkcję do wytwórni taksówek w Paisley. Wprowadzono na rynek model 14/40 o pojemności 2297 cm3. Gdy zwiększono pojemność do 2391 cm3 przemianowano go na wersję 16/40. Zarzucono montaż czterocylindrowego o pojemności 4072 cm3, a w potem również pozostałe modele osobowe.

Większe sukcesy osiągano produkując taksówki, zwłaszcza dla Londynu właśnie w Paisley już od 1919 roku. Pierwszym modelem był Mk 1 cieszący się wysoką renomą. W 1923 wszedł model Mk 2, zastąpiony z czasem mniejszym, bardziej ekonomicznym Mk3. Po upadku koncernu William Beardmore and Company spółka Beardmore Motors Limited została wykupiona i produkcję w 1929 roku przeniesiono ze Szkocji do Londynu. Wówczas wprowadzono do produkcji serię "Paramount" z modelami Mk4 (1932), Mk5 (1935), Mk6 (1936).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Beardmore