Klimatyzacja

z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości ter

Klimatyzacja Serwis klimatyzacji Pruszków

Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja


Pompa_ciepła Sprawność, encyklopedyczna definicja

Dodatkowo, w przypadku, gdy parownik odbiera ciepło od otaczającego powietrza (zawierającego parę wodną), następuje skokowy spadek sprawności przy temperaturze poniżej 0 °C na powierzchni parownika. Jest to spowodowane oszranianiem się parownika i koniecznością okresowego odwracania obiegu pompy celem odszronienia.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_ciepła


Używanie samochodowej klimatyzacji

Wiele osób decyduje się na korzystanie z samochodowej klimatyzacji. Wobec tego zwracają one uwagę na to, czy samochód, który chcą kupić, zapewnia im dostęp do klimatyzacji. Dzieje się tak dlatego, że późniejszy montaż klimatyzacji w samochodzie związany jest z potrzebą poniesienia pewnych kosztów, jednak trzeba przyznać, iż nie są one zbyt wysokie, a wobec tego klimatyzacja często montowana jest także w samochodach posiadających już pewien okres użytkowania. Trzeba przyznać, że samo korzystanie z klimatyzacji w samochodzie jest bardzo proste. Wystarczy ustawić odpowiednią temperaturę klimatyzacji, aby móc cieszyć się odpowiednią temperaturą w samochodzie. Czasami jednak muszą być przeprowadzane naprawy samochodowej klimatyzacji, których bardzo chętnie podejmują się wszyscy mechanicy.