Księgowość, biura rachunkowe i podatki

lszej kolejności wykorzystywane są do tworzenia statystyk oraz sprawozdań. Wyliczenia muszą odbywać się według ustalonych zasad i być zgodne z podstawowymi dokumentami prawnymi. Należy do nich między innymi ustawa o rachunkowości,

Księgowość, biura rachunkowe i podatki usług księgowe ochota

Prawo w księgowości

Księgowość to obszar, w którym podstawowe zadania koncentrują się przede wszystkim na różnego rodzaju wyliczeniach i zestawieniach danych liczbowych, które w dalszej kolejności wykorzystywane są do tworzenia statystyk oraz sprawozdań. Wyliczenia muszą odbywać się według ustalonych zasad i być zgodne z podstawowymi dokumentami prawnymi. Należy do nich między innymi ustawa o rachunkowości, a także dokumenty uwzględniające międzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej oraz prawa podatkowego. Znajomość przepisów pomaga księgowemu w codziennej pracy, ale także ujednolica jego działania i pozwala weryfikować rzetelność dokonywanych wyliczeń i przygotowywanych zestawień.


Firma ? zatrudnienie księgowego to podstawa

Zakładając firmę musimy liczyć się przede wszystkim z tym, że na bieżąco będziemy mieć do czynienia z różnego rodzaju rachunkami, rozliczeniami czy fakturami. Dodatkowo systematycznie trzeba przygotowywać sprawozdania finansowe oraz rozliczać się z podatku, nie mówiąc już o prowadzeniu ksiąg rachunkowych, przygotowywaniu płac i wyliczaniu wynagrodzeń. Kwestie finansowe w firmie są zatem bardzo ważne i istotne jest to, aby zajmował się nimi specjalista, który ma wystarczającą wiedzę z zakresu prawa finansowego i różnego rodzaju rozliczeń. Dlatego właśnie warto zatrudnić księgowego lub korzystać z usług biura księgowego, gdzie na bieżąco będą prowadzone sprawy naszej firmy.


Księgowy i jego zadania

Czym zajmuje się księgowy? Najogólniej mówiąc jego praca opiera się na dokonywaniu różnego rodzaju wyliczeń, przy wykorzystaniu różnego typu kalkulatorów i w oparciu o odgórnie ustalone przepisy. W praktyce jednak księgowy ma także inne obowiązki, do których zaliczamy między innymi dekretowanie dokumentów, udział w sporządzaniu sprawozdań, raportów i zestawień, prowadzenie ewidencji księgowych, czy przygotowywanie różnego rodzaju przelewów. Poza tym księgowy na bieżąco współpracuje z instytucjami zewnętrznymi takimi jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, czy Urząd skarbowy oraz z bankami. Zakres obowiązków księgowego jest zatem rozległy, a księgowość musi być realizowana w zasadzie w każdej firmie, w której prowadzone są rachunki finansowe.