Kwestia wyboru salonowego auta

Citroën tworzą koncern PSA. W 1810 roku Jean Pierre Peugeot założył zakłady mechaniczne w Sochaux koło Miluzy. Pod koniec XIX wieku dwaj bracia stryjeczni Armand i Eugéne w nowej firmie "Les Fils de Peugeot Fr?res" ("Synowie br

Kwestia wyboru salonowego auta

Kwestia Peugeot w Wikipedii

Peugeot (wymowa: p???o) ? francuska marka samochodów osobowych i dostawczych, a także rowerów, motocykli i skuterów, powstała w 1810 roku. Firmy Peugeot i Citroën tworzą koncern PSA.
W 1810 roku Jean Pierre Peugeot założył zakłady mechaniczne w Sochaux koło Miluzy. Pod koniec XIX wieku dwaj bracia stryjeczni Armand i Eugéne w nowej firmie "Les Fils de Peugeot Fr?res" ("Synowie braci Peugeot") uruchomili w 1886 roku produkcję rowerów. Wnuk Jeana Pierre'a inż. Armand Peugeot postanowił, że firma powinna zająć się produkcją automobili. Pierwszy pojazd, Serpollet-Peugeot, z silnikem parowym pojawił się w 1889 roku, jednak dopiero samochód z silnikiem spalinowym Daimlera zaprezentowany w 1891 roku okazał się trafnym posunięciem. Pierwszy motocykl skonstruowano w 1903, a pierwszą ciężarówkę w 1912 roku. W tym samym roku otwarto działający do dziś jeden z największych zakładów Peugeot w Sochaux.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Peugeot


Auta klasy D w Wikipedii

Autosegment D ? klasa średnia samochodów osobowych. Są to względnie duże i wygodne samochody rodzinne. Do klasy tej zaliczane są klasyczne samochody osobowe charakteryzujące się wymiarami większymi od kompaktowych, zapewniającymi w miarę wygodną jazdę dla pięciu osób na dłuższych trasach. Wyposażone zazwyczaj w obszerny bagażnik, jednak nieco mniejsze i skromniej wyposażone od samochodów segmentu E.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autosegment_D


Koszty stałe jeżdżenia autem

Polacy w większości jeżdżą autami używanymi i wieloletnimi, wynika to oczywiście z braku funduszy na nowe auta. Jednak stosunek nowych aut do starych zmienia się na korzyść nowych samochodów. Co ciekawe nowe auto mimo dużej ceny początkowe ma niższe koszty utrzymania i eksploatacji.

W starym, 20 letnim samochodzie wszystko może się zepsuć w każdej chwili, z takim samochodem można wydać dwu krotność wartości tego auta. W przypadku nowego samochodu przez lata można jeździć i nie przejmować się naprawami w serwisie ASO.