O przewozach autokarem

³Å¼y. Ogólnie o transporcie.Popularność autokaruRyzyko wypadku autokarem jest z pewnoÅ›ciÄ… wiÄ™ksze, niż katastrofy lotniczej. ZwÅ‚aszcza, jeÅ›li samolot pokonuje krótszÄ… trasÄ™. Z drugiej strony trudniej przetrwać wypadek

O przewozach autokarem Transport regionalny dla przykładu to znakomity sposób na podróż ze zorganizowanymi grupami. Grupy dzieci, sparingi drużyny w innym mieście lub każda potrzeba podróży. Ogólnie o transporcie.

Popularność autokaru

Ryzyko wypadku autokarem jest z pewnością większe, niż katastrofy lotniczej. Zwłaszcza, jeśli samolot pokonuje krótszą trasę. Z drugiej strony trudniej przetrwać wypadek samolotu, niż pojazdu poruszającego się po drogach. Nic dziwnego, że niektórzy po prostu nie wyobrażają sobie podróżować samolotem. Mimo, że jest szybciej, bardziej komfortowo, czasem nawet o ironio taniej. Statystycznie - bezpieczniej. Pod względem bezpieczeństwa dobrze wypadają pociągi. Jednak słabo z połączeniami kolejowymi w kwestii podróżowania za granicę. Pojechać do Pragi, Wiednia, czy też Wilna - żaden problem. Ale spróbuj dostać się pociągiem do Rzymu. W efekcie podróżowanie autokarem nadal cieszy się duża popularnością. Sieć dróg jest dużo bardziej rozwinięta niż kolej, taka podróż jest całkiem korzystna cenowo, można zabrać sporo bagażu.


Przygotowanie do podróży

Oczywiście każdy wyjazd wiąże się z pewnymi przygotowaniami; co należy zabrać w długą podróż autokarem lub busem? Na początek rzeczy związane ze zdrowiem. Jeżeli cierpimy na chorobę lokomocyjną należy zabrać odpowiednie leki oraz jakiś worek foliowy. Do tego chusteczki higieniczne lub chociaż jakieś serwetki.

Jeżeli mamy problemy z kręgosłupem warto zabrać jakąś poduszkę np. jaśka, aby wygodniej usiąść. Oczywiście bagaż dzielimy na podręczny oraz główny. W tym podręcznym pakujemy rzeczy które chcemy zabrać do autokaru, ale myślę, że to akurat jest oczywiste.


Co było przed autokarem?

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus