O samochodach

amochodu i sprawia, że samochód może być przechowywany na terenie posesji. Dlatego bardzo często spotyka się osoby dokonujące zakupu garażu blaszanego. Zwykle mogą one postawić taki garaż w wygodnym dla siebie miejscu przy pomocy

O samochodach kliknij ten link

Kupno garażu blaszanego

Garaż blaszany bardzo często stawiany jest na większych posesjach zwłaszcza bezpośrednio po wybudowaniu nowego domu. Stanowi on bardzo dobre zabezpieczenie dla samochodu i sprawia, że samochód może być przechowywany na terenie posesji. Dlatego bardzo często spotyka się osoby dokonujące zakupu garażu blaszanego. Zwykle mogą one postawić taki garaż w wygodnym dla siebie miejscu przy pomocy wciąż pracującej u nich ekipy budowlanej. Taki garaż blaszany zwykle obsługiwany jest w tradycyjny sposób, a więc po prostu otwierany na zewnątrz i zamykany po wjeździe samochodem do garażu. Bardzo ważne jest również, aby garaż blaszany został dobrze zabezpieczony przed jego porwaniem przez ewentualne wichury.


Czujnik ten uruchamia lampkę

Jednym z elementów układu hamowania jest pompa hamulcowa. Ma ona dwie sekcje (dwa tłoki w dwóch oddzielnych cylindrach) dla dwóch obwodów hamowania. Na pompie hamulcowej umieszczony jest zbiornik z płynem hamulcowym. W trakcie hamowania klocki hamulcowe ścierają się. Im bardziej klocki są zużyte tym bardziej są wysunięte tłoki w zaciskach hamulcowych. To z kolei powoduje zwiększenie pojemności układu hamulcowego i spadek poziomu płynu w zbiorniczku z płynem hamulcowym. Jest to zjawisko prawidłowe. Poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku spada w miarę zużywania się klocków. Na podstawie poziomu płynu można szacować stan klocków, pod warunkiem, że płyn nie był uzupełniany. W nowych samochodach w zbiorniczku hamulcowym stosuje się czujnik poziomu cieczy. Czujnik ten uruchamia lampkę ostrzegawczą. Jeśli lampka zapali się w czasie jazdy, ale od czasu do czasu gaśnie, to najprawdopodobniej klocki są mocno zużyte i trzeba je wymienić. Drugą możliwością jest uszkodzony przewód hamulcowy. Wtedy pozostaje hamowanie jednym obwodem i zatrzymanie pojazdu w bezpiecznym miejscu. Trzeba pamiętać, że lampka sygnalizująca niski poziom płynu jest często uruchamiana także przez zaciągnięcie hamulca awaryjnego. Niektóre samochody posiadają klocki z wbudowanym lub dołączanym czujnikiem zużycia okładzin hamulcowych ? wytarcie okładziny do pewnego poziomu, powoduje zwarcie obwodu i zaświecenie ostrzegawczej kontrolki. Czasem stosuje się w klockach specjalną warstwę okładziny ciernej, która wydaje głośny pisk. Warstwa ta jest umieszczona w ostatniej części okładziny. Daje to efekt taki, że zużyte klocki piszczą zanim uszkodzeniu ulegną tarcze. Ostatnim sygnałem, że trzeba wymienić klocki, jest hałas wydawany przez metalowe elementy całkowicie zużytych klocków trących o tarczę.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu


Dojazd mechanika samochodowego do zepsutego samochodu

Każdy właściciel samochodu co jakiś czas musi odbyć wizytę u mechanika. Nawet, jeżeli posiada w pełni sprawny samochód, to będzie musiał dokonać wymiany opon przed zimą czy na wiosnę. Dlatego bardzo zainteresowany jest tym, jakie koszty mogą być związane z wizytą u mechanika. Stara się także znaleźć dla siebie takiego mechanika, który nie tylko będzie najlepszy, ale również będzie świadczył swoje usługi po rozsądnej cenie. Jest to bardzo ważne dla właściciela samochodu, żeby mógł korzystać z usług polecanego pod każdym względem mechanika. Jednak niektórzy właściciele samochodów nie patrzą na koszty naprawy samochodu, ale myślą przede wszystkim o swojej wygodzie. Zamawiają więc mechanika do domu, jeżeli nie są w stanie ruszyć zepsutym samochodem.