Serwisowanie i naprawa samochodu

Dodane: 13-06-2016 12:49
Serwisowanie i naprawa samochodu Czujniki MAP

Serwisowanie samochodu - czy to konieczne?

Serwisowanie samochodu to czasem najlepsza metoda na unikanie wszelkich usterek oraz awarii, jakie pojawić się mogą w najmniej oczekiwanym momencie. Regularne przeglądy techniczne, czasowe naprawy, drobne poprawki - wszystko to razem gwarantuje nam, że nasze auto będzie sprawne i posłuży nam dobrze przez długi czas. Każdy właściciel pojazdu powinien bardzo poważnie podchodzić do takich kwestii, ponieważ często dzięki nim można uchronić się przed większymi kosztami oraz niebezpieczeństwem, jakie niesie za sobą niesprawny samochód. Warto także wiedzieć, że okresowe przeglądy techniczne to prawny obowiązek posiadacza samochodu, a ich unikanie grozi konsekwencjami prawnymi.


Naprawianie aut

Samochód daje nam wygodę i komfort, dlatego ważne jest, by był sprawny zawsze, gdy tego potrzebujemy. Każdy wie doskonale, że awaria samochodu często pojawia się w momencie, gdy akurat musimy pilnie z niego skorzystać, co sprawia nam sporo problemów. Najlepiej jest oczywiście zapobiegać takim sytuacjom, w czym pomagają nam regularne przeglądy techniczne, ale jeśli mimo tego pojawi się jakaś usterka, warto jak najszybciej zareagować. Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji? Zazwyczaj najszybszą i najskuteczniejsza metodą jest oddanie pojazdu do naprawy. Musimy więc wtedy znaleźć dobry warsztat, który zapewni nam wysoką jakość usług i gwarancję, że nasz samochód szybko powróci na drogę w dobrym stanie technicznym.


Wikipedia i podziale silników

Klasyfikacja silników spalinowych tłokowych

Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na:

silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi)
silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla

Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na:

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny)
silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla)

Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na:

silniki rzędowe
silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym
silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym)
silniki gwiazdowe

Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na:

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy